Tilbake til alle arrangementer

Vil du kjøre med Campingkvinnene?

• Norsk Billedhoggerforening Hekkveien 5 0571 Oslo Norway (kart)

ALLE PLASSER ER NÅ FYLT OPP!

Vil du være delta på en helt unik kunstnerisk begivenhet?

Marit Benthe Norheims store retrospektive utstilling hos Norsk Billedhoggerforening åpner januar 2024. I den anledning skal de monumentale skulpturene Campingkvinnene kjøre til Oslo 5. – 7. januar, og trenger sjåfører som vil delta på den eventyrlige ferden. Turen Oslo-Hjørring-Oslo inkluderer kost, losji og drivstoff, pluss et unikt opphold i Norheims studio!

Alt du trenger er:

• Førerkort

• Tilgang på bil med tilhengerfeste

• Eventyrlyst!

Meld din interesse til nbf@skulptur.no

___________________

Norsk Billedhoggerforening inviterer 10 frivillige til et helt unikt arrangement med kunstner Marit Benthe Norheim! Helgen 5. – 7. januar 2024 skal hennes monumentale mobile skulpturer Campingkvinner reise fra Hjørring i Danmark til Oslo via ferge fra Fredrikshavn, for å delta i Norheims store retrospektive utstilling hos Norsk Billedhoggerforening som åpner 18. januar.

De fem Campingkvinnene trekkes med biler kjørende i maks 30 km/t, og er omreisende skulpturelle installasjoner som oppsøker sitt publikum der de minst venter det. Prosesjonen av skulpturene er oppsiktsvekkende, og som deltager vil du få den fulle opplevelsen av skulpturenes påvirkning.

Marit Benthe Norheims kunst blir til i og eksisterer gjennom fellesskap, frivillighet og omsorg. Hun skaper vedvarende kunstneriske rom som inviterer publikum inn, og knytter varige bånd med og mellom mennesker. Gjennom en reise med Campingkvinnene kommer man helt inn i kjernen av Norheims praksis, og blir del av en unik opplevelse man trolig kun får én gang i livet!

Les mer om prosjektet her.

Tidligere arrangement: 12. desember
Kunstnersamtale med Icaro Zorbar