Åpen prekvalifisering - Skimuseet

Norsk Billedhoggerforening inviterer på vegne av Skiforeningen og Skimuseet til en åpen prekvalifisering om en ny skulptur til det nyrenoverte og redesignede Skimuseet, som er lokalisert under hoppbakken i Holmenkollen.

Det skal etableres en ny skulptur som vil markere adkomsten til det nyrenoverte museet. Vi oppfordrer deltakende kunstnere til å tenke nytt rundt den overordnede tematikken for Skimuseets virkefelt: Snø, ski, skisport, vinter og natur.

Søkere leverer en kort motivasjonstekst, CV og dokumentasjon av eksisterende verk via digitalt søknadsskjema.

Etter den åpne prekvalifiseringen vil prosjektets jury invitere 3-5 av kunstnerne til en lukket konkurranse, og deretter velge én vinner som får oppdraget. Deltakere i den lukkede konkurransen får et honorar på 40.000kr for utarbeidelse av skisse, og kunstneren som får oppdraget mottar 1.600.000kr til produksjon og honorar.

SØKNADSFRIST: 8. JANUAR 2024

Se konkurranseprogrammet her.

Tidligere arrangement: 5. januar
Vil du kjøre med Campingkvinnene?
Senere arrangement: 1. februar
Kunstvandring med Vibeke Tandberg