NBF TEMA: RAGNA BERLIN - KONSTPOOL
7:00 PM19:00

NBF TEMA: RAGNA BERLIN - KONSTPOOL

Ragna Berlin er selv kunstner og initiativtager til Konstpool som er en plattform for åpne utlysninger av kunstneriske oppdrag og utstillinger. Hun vil informere om dette og fortelle om hvordan åpne utlysninger og offentlige oppdrag fungerer i Sverige. Sett av dato! Nærmere informasjon kommer.

NBF TEMA : DETTE ER ET FINT STED
5:00 PM17:00

NBF TEMA : DETTE ER ET FINT STED

Velkommen til andre arrangement i NBF TEMA: vår serie åpne kvelder i Villa Furulund.
Denne gangen besøker vi minnestedet Dette er et fint sted som ligger mellom Hasleveien og Hekkveien i Oslo. Initiativtager og kunstner Victor Lind og historiker Mats Tangestuen vil presentere tilblivelsen av parken og historien om redningsaksjonen Carl Fredriksens Transport.

SOMMERFEST 2019
Aug
6:00 PM18:00

SOMMERFEST 2019

Velkommen til stemningsfull sommerkveld i byens fineste villa! Norsk Billedhoggerforening inviterer tradisjonen tro til sommerfest med musikk, mat og drikke. Dette er også sesongåpning for vårt utstillingsprogram 2019-2020 med Jan Freuchens store separatutstilling “Skjermdump”.

Camilla blander hylleblomst-cocktail, bandet Wingdings spiller og dj Ida M snurrer natten inn.

Program:
18.00 Taler og velkomstcocktail
19.00 - 21.00 Åpning med servering
21.00 Wingdings spiller live
21.30 Sommerfesten fortsetter med bar og DJ Ida M

Velkommen!

Jul i Villa Furulund
4:00 PM16:00

Jul i Villa Furulund

Det nærmer seg juletid og tradisjonen tro inviterer vi våre medlemmer til Jul i Villa Furulund! Så hold av torsdag 13. desember kl 16.00-19.00 for rømmegrøt, spekemat og gang rundt juletreet.

Barn, kjærester og ektefeller er hjertelig velkomne.

For å få en liten oversikt over hvor mye mat vi skal lage er det fint at dere gir oss beskjed om dere kommer innen 11. desember til nbf@skulptur.no eller 22 37 77 80.

ÅPNING: BARE MENNESKET LAGER RETTE LINJER
7:00 PM19:00

ÅPNING: BARE MENNESKET LAGER RETTE LINJER

Velkommen til åpning av gruppeutstillingen Bare mennesket lager rette linjer fredag 23. november kl 19.00

24.11.2018 – 13.01.2019
Kurator: Silja Leifsdottir

12:00 PM12:00

Barneworkshop!

Nå er det bare en uke igjen av utstillingen til Aurora Sander! Vi avslutter utstillingsperioden med en barneworkshop der objektene som Aurora Sander bruker i utstillingen er i fokus. Borrelås, tape, kontaktpapir og skumgummi ligger klart og barna inviteres til å produsere nye gjenstander som de selv kan plassere inn i utstillingen.

12:00 PM12:00