12:00 PM12:00

Barneworkshop!

Nå er det bare en uke igjen av utstillingen til Aurora Sander! Vi avslutter utstillingsperioden med en barneworkshop der objektene som Aurora Sander bruker i utstillingen er i fokus. Borrelås, tape, kontaktpapir og skumgummi ligger klart og barna inviteres til å produsere nye gjenstander som de selv kan plassere inn i utstillingen.

Til Barna:
I utstillingen til Aurora Sander finner dere mange gjenstander som vi mennesker har skapt. Bruk fantasien din og lag gjenstander eller tegninger inspirert av utstillingen til Aurora Sander og/eller oppgavene nedenfor. Fest borrelås på gjenstandene og plasser de der du synes de passer i utstillingen.

Våre forgjengere fant på mye lurt, for eksempel pil og bue for å kunne skaffe seg mat, fiskeredskap for å fange fisk, kniver for å kunne skjære opp kjøtt og krukker for å bære vann i. Senere var det noen som fant opp skrivekunsten og boktrykkerkunsten slik at vi kunne kommunisere bedre med hverandre. Når kameraet kom kunne man få se bilder fra andre siden av verden uten å måtte reise dit selv mens andre klarte å reise helt til månen.

I dag er teknologien kommet ganske langt og av nyere oppfinnelser har internett hatt stor påvirkning på verden i dag.

1. Hvilken oppfinnelse mener du har vært viktigst i menneskets historie?

2. Hva tror du er viktigst for menneskets overlevelse? Lag et redskap eller en ting du ville ha tatt med deg på en øde øy.

3. Samfunnet og jordkloden vår har mange utfordringer, hva tror du trengs for en bedre verden?

Forhåndspåmelding er ikke nødvendig, men med forbehold om plass og kapasitet. Max 12 barn av gangen.

Passer best for barn fra 3 - 10 år i følge med voksne.

12:00 PM12:00

Til Barna:

1. Hvilken oppfinnelse mener du har vært viktigst i menneskets historie?

Passer best for barn fra 3 - 10 år i følge med voksne.

AURORA SANDER: OMVISNING MED KUNSTNERNE
Aug
2:00 PM14:00

AURORA SANDER: OMVISNING MED KUNSTNERNE

Søndag 26. august vil Ellinor Aurora Aasgaard og Bror Sander Berg Størseth gi en omvisning i sin utstilling "Hjelp, vi flytter!"
Ingen påmelding, møt opp i Billedhoggerhuset søndag kl 14.00.

BIOGRAFI
Kunstnerduoen Aurora Sander er bosatt i Berlin og består av Ellinor Aurora Aasgaard (f. 1991 i Kristiandsand) og Bror Sander Berg Størseth ( f. 1987 i Bærum). Aurora Sander har deltatt på en rekke utstillinger i inn og utland. Nyere utstillinger inkluderer separatutstillingen Another Day, Another Drama ved Passerelle Centre d'art contemporain – Brest, Frankrike 2017 samt gruppeutstillingen Clouds ⇄ Forests ved 7th International Moscow Biennale, Moskva, 2017.
I Norge har de gjort seg bemerket med deres installasjon på Skulpturbiennalen i 2015 og WILDLIFE i Nesoddparken, 2017.

View Event →
Aurora Sander / Åpning av nytt galleri / Sommerfest!
Aug
6:00 PM18:00

Aurora Sander / Åpning av nytt galleri / Sommerfest!

Åpningsutstilling Norsk Billedhoggerforening
Aurora Sander: Hjelp, vi flytter!  / Bust a Move

Visningsperiode: 25.08.2018.- 30.09.2018

Velkommen til åpning av Oslos nye kunstinstitusjon fredag 24. august!
18.00 Offisiell åpning ved Kulturbyråd Rina Mariann Hansen
18.30 - 23.00 Sommerfest med mat, drikke og DJ 333Boyz