Utstillingsåpning: Joel Correia / Constructed Distortions

Velkommen til utstillingsåpning! Fredag 9. februar kl. 17 åpner Joel Correia utstilling "Constructed Distortions" i Prosjektrom Carl Berner, og vi ønsker velkommen til en fredag ettermiddag med kunstnerisk påfyll, mat og drikke!

17:00: Åpningstale ved Prosjektrommet på Carl Berner T-banestasjon
17:30-19:00: Vi går opp til Billedhoggerforeningens villa i Hekkveien 5 for litt varm mat, drikke og en intim kunstnersamtale med Joel Correia og kurator Tatiana Lozano

Om utstillingen
Det er alltid rom for kontinuerlig endring og vekst i Joel Correias arbeider. Installasjonen i utstillingen "Constructed Distortions" er basert på gjenbruk av materialer, skulpturer og installasjoner skapt av flere gjenbrukbare moduler, som er del av en kontinuerlig transformasjon og tilpasning til nye miljøer.

"Constructed Distortions" vekker til live en verden der virkeligheten er modellert og omformet. Installasjonen blir et sted der fantasi og tolkning konvergerer, og skaper en vev av fascinerende perspektiver og surrealistiske fortellinger. Kunstneren inviterer med dette til utforskning av de flytende grensene mellom sannhet og illusjon, som oppstår mellom rommet, kunstneren og materialet, og oppfordrer til ettertanke om rommene og objektene rundt oss.

Joel Arantes Correia (f. 1978) bor og arbeider i Oslo, og har en MA i materialbasert kunst fra Kunsthøgskolen i Oslo (2022). Etter flere års arbeid med marmor i Portugal, kjennetegnes Correia nå for sine arbeider i stål, betong og arkitektoniske strukturer. Hans seneste utstillinger inkluderer Galleri Ask, Horten (2023), Oslo Prosjektrom (2023), Nitja senter for samtidskunst, Lillestrøm (2021), Trafo Kunsthall, Asker (2021), Kunsthall Oslo (2019), International Sculpture Centre, Portugal (2008) og Centro Cultural de Lagos, Portugal (2008).

Tidligere arrangement: 1. februar
Kunstvandring med Vibeke Tandberg