Line (drawing, plaster and wood), June 10, 2015

Tekstil, fargestift, oljemaling, tre, gips
135 x 82 x 50 cm

GUNVOR NERVOLD ANTONSEN (f. 1974) har utdannelse fra Kunsthøgskolen i Bergen og Kunsthochschule Berlin-Weissensee. Nervold Antonsen arbeider med ulike materialer og forener tekstilmontasje, treskulptur, maleri og historiske objekter i materielle og romlige komposisjoner. Hun er representert i mange private og offentlige samlinger, blant annet Nasjonalmuseet for kunst, arkitektur og design, Oslo, KODE, Bergen, Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum, Trondheim, Norges Bank, Oslo og Norsk kulturråd, Oslo. Hun har nylig hatt solopresentasjoner ved Trondheim kunstmuseum (Lorck Schive kunstpris) (2019), Kunstbanken Hedemark Kunstsenter, Hamar (2018), Kongsberg kunstforening (2018), Kunstnerforbundet, Oslo (2018), House of Foundation, Moss (2017) og Textilmuseet, Borås, Sverige (2015-16). Hun har også vært representert ved et stort antall gruppeutstillinger, blant annet Kunsthall Grenland, Porsgrund (2018), Borgen Museum, Hvittingfoss (2018), Samisk Senter for Samtidskunst (2018), Kunsthall Stavanger (2017), Høstutstillingen, Kunstnernes Hus, Oslo (2017), Bomuldfabriken Kunsthall, Arendal (2017), Kunstnerforbundet, Olso (2017) og Hydrogenfabrikken, Fredrikstad (2016).