Kinavariasjoner VI

Bronse
15 x 6 x 8 cm

GEIR STORMOEN har sin bakgrunn fra Statens Kunstakademi, Oslo, Statens håndverks- og kunstindustriskole, Oslo og Kunstakademiet i Warsawa. Stormoen har utført et stort antal skulpturer i det offentlige rom. Av hans siste prosjekter kan nevnes skulpturene Snøkrull, et landemerke for Trysil (2017), Globe of leaves, Yaras internasjonale hovedkontor, Oslo (2016), Svart megalitt, innkjøpt til Skulpturparken Bærums verk (2016), Kongle, innkjøpt til Skulpturparken Bærums verk hvor han også var hovedutstiller (2015), Rød megalitt innkjøpt til Rommen skulpturpark, Oslo kommune (2013) og Kongle, skulptur til rundkjøring i Brummendal (2013). I perioden 1970–1986 var Stormoen førsteamanuensis ved Institutt for form og farge, Arkitektavdelingen, NTH; og i 1987–991 professor II ved Institutt for farge, SHKS.