Lingua XII

Marmor
6 x 18 x 24 cm

ANNEKE VON DER FEHR (f. 1964) bor og jobber i Oslo. Von der Fehr er utdannet ved Statens håndverks- og kunstindustriskole og Statens Kunstakademi i Oslo, og arbeider hovedsakelig kontekstuelt og stedsspesifikt med skulptur, video, foto og installasjoner. Sammen med Trine Wester, drev von der Fehr kunstnergruppen Kunstcatering ans. (1997-2001), en plattform for samarbeidsprosjekter innen kunstproduksjon på både den uetablerte kunstscenen og etablerte institusjoner. Hun har stilt ut nasjonalt og internasjonalt Kunstnernes Hus, Oslo, Norsk Billedhoggerforening, Oslo, Drammen Museum, Drammen, Galleri RAM, Oslo, Atelier Nord ANX, Oslo, Akershus Kunstsenter, Lillestræm, Fractal identities, Venezia, Collbató, Spania, Schrillermuseum, Weimar.