Tilbake til alle arrangementer

Jellyfish-workshop med Aphra Shemza

• Norsk Billedhoggerforening Hekkveien 5 0571 Oslo Norway (kart)

Vil du bidra til kunstverket Ocean Rise i Tøyenparken?

Den britiske kunstneren Aphra Shemza inviterer barn (7 – 12 år) til workshop og samtaler hos Norsk Billedhoggerforening om klima, bærekraft og hvordan du selv kan forvandle søppel til skatter.

Lørdag 29. april kl. 12- 14 hos Norsk Billedhoggerforening holder Aphra Jellyfish-Workshop hvor du kan lage din egen manet-skulptur av en toliters brusflaske. Husk å ta med egen flaske!

I workshopen vil du lære om den bærekraftige kunstpraksisen til Aphra og Ocean Rise, kunstprosjektet hun lager til det nye Tøyenbadet. Du vil lære hvordan du forvandler plastflaskeavfallet ditt til en vakker manet som du kan ta med deg hjem. Ved å forvandle søppelet vårt til skatter vil vi lære å være kreative samtidig som vi er med på å redde planeten vår! På slutten av workshopen vil vi også henge manetene opp i rommet, og bruke lys og plastfilm for å lage en undervannsscene.

Ved siden av håndverksaktiviteten vil Aphra snakke med barna om klimaendringer og deres håp for fremtiden. Det vil bli gjort opptak av samtalen mellom kunstneren og barna. Lydopptakene vil inngå i et lydbilde som er del av kunstprosjektet Ocean Rise som lanseres i Tøyenparken våren 2024.

Samtykkeskjema må være signert av alle foreldre hvis barn ønsker å delta på workshopen, da det vil være lydopptak og videoopptak underveis. Skjema kan både signeres digitalt og hos Billedhoggerforeningen.

NB! Workshopen foregår på engelsk.

Påmelding per e-post til: helga.marie.nordby@gmail.com

Velkommen!