Høne og partner

kr 10 000,00

Brent, glasert steingods
Ca. 19 x 15 x 9 cm

JENNIE BRINGAKER (f. 1978) er utdannet ved Akademi for Scenekunst ved HiØ og New York University. Hun jobber primært med skulptur og tegning, men har også bakgrunn fra performance og scenografi.De siste årene har hun hovedsakelig jobbet med skulptur i stein, keramikk og støp, både innenfor kunstinstitusjoner og i det offentlige rom. Hun har også utviklet prosjekter innen installasjon, skulptur og publikumsmedvirkning for blant andre Munch-museet, Deichmanske bibliotek, Kulturtanken med flere. Et utvalg av utstillinger de siste årene inkluderer Tegnetriennalen 2019, Norsk Billedhoggerforening, Femtensesse, Sandefjord kunstforening, Kunsthall Oslo og Coast Contemporary, Nitja Senter for samtidskunst, Liste Art Fair Basel og Hannah Ryggen Triennalen. Arbeidene hennes inngår i offentlige samlinger som Nasjonalmuseet, Oslo Kommunes kunstsamling, Lørenskog Kommune, KORO og Nordenfjeldske Kunstindustrimuseum.

I tillegg til prisen kommer 5% lovfestet avgift til BKH (Bildende Kunstneres Hjelpefond). Kjøpet er bindende.

Hvis du ønsker å betale med faktura, send en e-post til Linda Olsen med kontaktinformasjon: linda.olsen@skulptur.no

Legg til i handlevogn