Uten tittel

Keramikk
15 x 18 x 18 cm

ERIKA STÖCKEL & IDA-JOHANNA LUNDQVIST

ERIKA STÖCKEL (f. 1989, Kiruna) bor og arbeider i Oslo, og har sin utdannelse fra Umeå Academy of Fine arts og Kunsthøgskolen i Oslo. Nylige soloutstillinger inkluderer Tierps Konsthall, Tierps (2022), Galleri RAM, Oslo (2021) og Galleri Konstepidemin, Göteborg (2019), og gruppeutstillinger inkluderer Nordnorsk Kunstsenter, Svolvær (2022), Havremagasinet, Boden (2022) og Kunstnerforbundet, Oslo (2022).

IDA-JOHANNA LUNDQVIST (f. 1984) arbeider med både skulptur, installasjon og lyd, og har sin utdannelse fra Umeå Academy of Fine arts og Kungliga Kunsthögskolan i Stockholm. Med en bakgrunn fra palliativ sykepleie baserer kunsten hennes seg på menneskekroppen, ritualer, språk og historier om helsevesenet og begravelsestradisjoner. Nyere utstillinger inkluderer Konsthallen Kulturhuset Möbeln, Tierp (2022), Konstbunkern Örebro (2021) og Akershus Kunstsenter Oslo (2020).