Tilbake til alle arrangementer

OPEN CALL: SKULPTUR I ØVRE SLOTTSGATE 2023-2024

• Norsk Billedhoggerforening Hekkveien 5 0571 Oslo Norway (kart)

Du kan nå søke med forslag til nye verk for neste utstillingsperiode. Prosjektet bidrar med produksjonsstøtte for fem nye verk som skal utplasseres i starten av september 2023. For å søke om deltakelse må du sende inn forslag eller skisse på hvordan ditt prosjekt er tenkt realisert. Det kan søkes med maks tre forslag til nye verk. Produksjonsmidlene er 220 000,- per verk. Det blir i tillegg utbetalt 22 000,- i vederlag per skulptur for visningsperioden 15. september 2023 til 31. desember 2024. Skulptursonen inngår i satsningen på økt byliv i Kvadraturen, og utstillingsperioden sammenfaller med byjubileene i 2024.

Å stille ut i Øvre Slottsgate er en medlemsfordel hos Norsk Billedhoggerforening, men utlysningen er likevel åpen for alle. For de som ikke allerede er medlem i NBF vil søknaden bli behandlet som en medlemskapssøknad i tillegg.

SØKNADSFRIST: 1. DESEMBER

Tidligere arrangement: 9. november