Høstvilla.jpg

VILLA BAZAAR

Visningsperiode: 14.11. – 17.01.2020
75 kunstnere – 100 verk

Fjorårets Villa Bazaar var en stor suksess og i år som i fjor har vi gleden av å ønske velkommen til utstillingen der vår sveitservilla er fylt til randen av tredimensjonal kunst i alle former. Dette er en unik mulighet til å se et tverrsnitt av hva våre medlemmer arbeider med. Som tittelen hentyder presenteres utstillingen nettopp også som et marked der alt vises side om side og i stort mangfold.

Utstillingen er et ledd i Norsk Billedhoggerforenings satsning for å øke salget av skulptur i Norge. I løpet av utstillingsperioden vil vi derfor også presenter et stort utvalg av verkene fra Villa Bazaar i vår nettbutikk i tillegg til videosamtaler med enkelte av kunstnere som en del av vår satsning på digital formidling. Vi har tro på at synliggjøring for et større publikum samt satsning mot nye kundegrupper vil kunne gjøre det mer alminnelig og selvfølgelig å kjøpe kunst. Vi ønsker å bidra til å gjøre det mye enklere å orientere seg og faktisk bestille og handle kunst der kvalitet er i fokus.

Vi oppfordrer til bruk av munnbind og sørger ellers for trygge omgivelser med god avstand, et begrenset antall besøkende om gangen samt tilbud om smitteregistrering alle dager i tråd med helsemyndighetenes anbefalinger.

Deltagende kunstnere er: Ásmundur Ásmundsson / Jan-Erik Beck / Roddy Bell / Guro Berger / Vilde Blom / Toril Bonsaksen / Emma Brack / Jennie Bringaker / Marie Buskov / Lene Baadsvig Ørmen / Anja Carr / Sara Korshøj Christensen / Barbara Czapran / Stan D'Haene / Espen Dietrichson / Kristine Dragland / Helene Duckert / Emil Finnerud / Hanne Friis / Kristin Wexelsen Goksøyr / Nina Grieg / Kirsti Grotmol / Tore Magne Gundersen / Marte Gunnufsen / Turid Gyllenhammar / Gabriella Göransson / Gunn Harbitz / Gisle Harr / Marianne Haukebø / Petter Alexander Hepsø / Aud Marit Skarrebo Holmen / Anlaug Jakobsen / Michiel Jansen / Alexandra Jegerstedt / Bo Bisgaard Jensen / Farhad Kalantary / Sofia Karyofilis / Anders Kjellesvik & Daniel Persson / Ami Krogsæter / Selma Köchling / Aage Langhelle / Morten Kildevæld Larsen / Anne Guro Larsmon / Linda Lerseth / Jannicke Lie / Martine Linge / Istvan Lisztes / Linda Lothe / Ida-Johanna Lundqvist / Lars Morell / Hilde Mæhlum / Anne Berit Nedland / Trude Westby Nordmark / Hanne Nystrøm / Anni Onsager / Karen Pettersen / Yngvild Rolland / Arne Rygvold / Inga S. Søreide / Merete Sejersted Bødtker / Kent Fonn Skåre / Anders Sletvold Moe / Ellen Karine Solberg / Signe Solberg / Philipp Spillmann / Jens Stegger Ledaal / Lise Strømdal Bottolfs / Øyvind Suul / Janne Talstad / Julia Vance / True Solvang Vevatne / Pål Vigeland / Anneke von der Fehr / Liv Zachrisson / Nils Aasland