Villa-Bazaar-lyseregul-1200x658.jpg

VILLA BAZAAR

25.10. – 08.12.2019
70 kunstnere – 120 verk

Velkommen til høstens begivenhet i Norsk Billedhoggerforening torsdag 24. oktober kl. 19!

Norsk Billedhoggerforening har gleden av å ønske velkommen til en utstilling der vår sveitservilla er fylt til randen av tredimensjonal kunst i alle former. Dette er en sjelden sjanse til å se et tverrsnitt av hva våre medlemmer arbeider med. Utstillingen har fått tittelen Villa Bazaar og presenteres nettopp også som et marked der alt vises side om side og i stort mangfold. Dette blir en saftig maksimalistisk utstilling der terskelen for å besøke oss skal være lav, mens kvaliteten på det som vises er høy.

Utstillingen er et ledd i Norsk Billedhoggerforenings satsning for å øke salget av skulptur i Norge. I løpet av utstillingsperioden vil vi lansere et digitalt showroom - en profesjonell salgskanal for skulptur på nettet. Vi har tro på at synliggjøring for et større publikum samt satsning mot nye kundegrupper vil kunne gjøre det mer alminnelig og selvfølgelig å kjøpe kunst. Det må bli mye enklere å orientere seg og faktisk bestille og handle kunst der kvalitet er i fokus. Det digitale showroomet lanseres 1. desember.

Gunvor Nervold Antonsen / Christine Aspelund / Aurora Sander / Guro Berger / Toril Bonsaksen / Kai Bratbergsengen /Jennie Bringaker / Kristine Brodersen / Ann Iren Buan / Anja Carr / Sara Korshøj Christensen / Stan D’Haene / Espen Dietrichson / Helene Duckert / Serina Erfjord / Jan Hakon Erichsen / Hanne Friis / Ivan Galuzin / Aud Gisholt / Kjersti W. Goksøyr / Kristin W. Goksøyr / Kirsti Grotmol / Wenche Gulbransen / Sverre Gullesen / Tor Magne Gundersen / Gabriella Göransson / Elna Hagemann / Marianne Haukebø / Marian Heyerdah / Aud Marit Skarrebo Holmen / Anlaug Jacobsen / Farhad Kalantary / Sofia Karyofilis / Sigve Knutson / Annette Koefoed / Marit Krogh / Ami Krogsæter / Gabriel Johann Kvendseth / Solveig Landa / Aage Langhelle / Anne Guro Larsmon / Jens Stegger Leedal / Linda Lerseth / Martine Linge / lstvan Lisztes / Mia Loeb / Øystein Bernhard Mobråten / Torunn Myrann / Piotr Nowak / Hanne B. Nystrøm / Karen Pettersen / Terje Roalkvam / Hilde Rodahl / Yngvild Rolland / Pernille Rosfjord / Arne Rygvold / Kristine Sandøy / Philipp Spillmann / Erika Stöckel og Ida-Johanna Lundqvist / Øyvind Suul / Gunnhild Torgersen / Sandra Vaka / Inge van der Drift / Anneke von der Fehr / Kiyoshi Yamamoto / Lene Baadsvig Ørmen / Nils Aasland