aiPotu

STUDIO

– et rom for skulpturell eksperimentering, på Norsk Billedhoggerforeningens visningssted Prosjektrom Carl Berner ( T-banestasjonen )

aiPotu tar i mot bestillinger på ditt skulpturelle behov!

Sliter du med angst, depresjon eller generell uro? STUDIO dekker dine kroppslige skulpturelle behov. I STUDIO eksternaliserer vi de indre kreftene i psyken. STUDIO lager abstrakte følelsesmessige konkrete skulpturer basert på gjenbrukte materialer. I møte med en STUDIO-skulptur kan det indre tomrommet og smerten i kroppen få en forløsende form. For eksempel hvis man har vondt i tannen, lager vi en tannverk-skulptur. Noen med hodepine har kanskje behov for noe hardt å slå hodet mot. STUDIO produserer skulpturer i et bredt spekter av materialer fortløpende på bestilling. Vi forbeholder oss retten til å velge blant de innsendte forespørslene. STUDIO gjør oppmerksom på at våre skulpturer ikke har vært vitenskapelig testet for dokumentert helsemessig effekt. Skulpturene vil bli vist på Prosjektrom Carl Berner fortløpende i perioden 1.– 31.mai. Hver henvendelse blir behandlet konfidensielt. Skulpturene forblir i aiPotu sitt eie etter utstillingsperioden. De vil bli dokumentert på vår hjemmeside www.aipotu.org og kan sees fysisk i prosjektrommet under utstillingsperioden. Hver skulptur har unike titler som vil bli formidlet til oppdragsgiver slik at de kan oppleve sin skulptur. Tjenesten er gratis og åpen for alle.

Send ditt skulpturelle behov til aipotu8@gmail.com

aiPotu er billedkunstnerne Anders Kjellesvik og Andreas Siqueland. Samarbeidet begynte i 2004 med kjøp av en veteran husbil. Et åttetall tegnet på europakartet ble vår første reiserute. Siden den gang har aiPotu laget en rekke sted- og situasjonsbestemte arbeider i det offentlige rom, gallerier og institusjoner, nasjonalt og internasjonalt. Se flere arbeider på www.aipotu.org

prosjektrom carl berner

Prosjektrom Carl Berner er et eksperimentelt visningssted som er utfordrende og aktiviserende for både kunstnerne og publikum. Mange av kunstnerene som stiller ut i rommet gjør stedsspesifikke prosjekter som er relatert til nærmiljøet.

Det er påkrevd at alle utstillinger tar rommet og stedet i betraktning. Stedet er et ikke-konvensjonelt visningssted og dette gjør at utstillingene treffer mange forskjellige publikumsgrupper og skaper nye og spennende møter i relasjonen kunstner - kunst - sted - betrakter.

Utstillingene i prosjektrommet velges av Norsk Billedhoggerforenings galleriråd.
Prosjektrommet består av en galleridel på 60kvm, samt 8 store montre. Utstillingene skiftes to ganger årlig og fungerer som en slags temporære utsmykkinger.