Steffen Håndlykken kurator for SKUBI-17!

Norsk Skulpturbiennale 2017­ er den 9. i rekken og utstillingen er den største mønstringen av tredimensjonal kunst i Norge. Norsk Billedhoggerforening har arrangert Norsk Skulpturbiennale siden 1999. Alle kunstner bosatt i Norge og norske kunstnere bosatt i utlandet kan søke om deltakelse. Siden 2003 har Skulpturbiennalen blitt vist i Vigeland-museet. Tidligere kuratorer har vært: Lars Nittve, Maaretta Jaukkuri, Dorthe Abildgaard, Cecilia Widenheim, Øyvind Storm Bjerke, Daniel Østvold, Helga Marie Nordby og Anne Szefer Karlsen.

Norsk Billedhoggerforening er svært glade for å presentere Steffen Håndlykken som kurator for Norsk Skulpturbiennale 2017.

Steffen Håndlykken (f. 1981) er billedkunstner og kurator. Han har deltatt på en rekke utstillinger i Norge og internasjonalt og er en del av kunstnergruppen Institutt for Farge. I 2010 grunnla han sammen med Stian Eide Kluge 1857, et kunstnerdrevet visningsrom viet til å produsere nye prosjekter av internasjonale kunstnere. Han har tidligere vært medredaktør for UKS-forum, et tidsskrift for samtidskunst og teori utgitt av UKS. Han deltok selv på Skulpturbiennalen 2015 med et samarbeidsprosjekt med Ingrid Lønningdal.

Norsk Billedhoggerforening ser fram til samarbeidet!