Norsk Skulpturbiennale 2015

NORSK SKULPTURBIENNALE 2015

Norsk Billedhoggerforening arrangerer i 2015 den 8. Norske skulpturbiennale i samarbeid med Vigeland-museet. Biennalen vil bli vist i Vigeland-museet i perioden oktober 2015 - januar 2016.
Juryen for 2015 består av en kurator, samt representanter fra Norsk Billedhoggerforening (NBF) og Vigeland-museet.

Kunstnere bosatt i Norge eller norske kunstnere bosatt i utlandet kan søke med verk produsert i 2010 eller senere. Søknaden kan inneholde forslag eller skisser som viser hvordan og hvor prosjektet ønskes vist i museet. Det kan søkes med maks tre utstillingsforslag.

Søknadsfrist: 17. august 2014

Søknaden bør inneholde en kortfattet prosjektbeskrivelse, bilder eller skisser av verket/prosjektet, budsjett (når prosjektet krever det, f.eks. i forbindelse med nylagede eller stedsspesifikke verk) samt oppdatert cv. Deltagende kunstnere må selv innhente finansiering til sine prosjekter, men alle vil få et visningsvederlag på minimum kr 3000.

Vi ber om at søknaden sendes digitalt og at bildene lagres i formatet jpg. Bilder med filstørrelse over 2 MB bør sendes eller leveres på cd/dvd.

Vær oppmerksom på at det kan være restriksjoner/begrensninger knyttet til montering/hvilke arbeider som kan stilles ut. For nærmere informasjon, kontakt Vigeland-museet ved Jarle Strømodden eller Guri Skuggen.
Søknader sendes på epost til  nbf@skulptur.no eller i post til Norsk Billedhoggerforening, Hekkveien 5, 0571 Oslo.