Back to All Events

Foredrag med John K. Grande og Anna Widén
Tid: 13. januar kl 19.00
Sted: Hekkveien 5

Den kanadiske kuratoren, kunstkritikeren og forfatteren John K. Grande er på norgesbesøk i januar og vi benytter anledningen til å invitere ham å holde foredrag hos oss i Billedhoggerforeningen.
Grandes faglige fokus er på kunst og økologi og «Ephemeral Art» - naturelementer i kunst. I denne sammenhengen har han de siste årene fungert som kurator for en rekke internasjonale prosjekter. Han har flere bokutgivelser bak seg.

Samme kveld, og i relasjon til tematikken, vil også billedkunstneren og NBF-medlemmet Anna Widén presenterer egne kunstprosjekter.

Anna Widén kommer opprinnelig fra Sverige og er nå bosatt i Gran på Hadeland.
Hun arbeider hovedsakelig med skulpturelle installasjoner, samt foto og video. Hun beskrives ofte som en nyskapende kunstner med evne til å forene tilsynelatende uforenelige verdener i et eget visuelt uttrykk.

Hun har gjort en rekke arbeider innenfor retningen stedskunst og landart. Flere av hennes arbeider preges av natur-materialer og visuelt sterke bilder som berører og peker på det ukjente i det kjente, det som tilsynelatende ikke er synlig. Widén har sin utdanning fra Statens Håndverks- og Kunstindustriskole i Oslo (2000). I 2008 deltok hun på NBFs utstilling "Figurasjoner" og i 2013 viste hun en utstilling på Prosjektrom Carl Berner.

Earlier Event: June 10
Velkommen til Medlemskveld!