7:00 PM19:00

Foredrag med John K. Grande og Anna Widén
Tid: 13. januar kl 19.00
Sted: Hekkveien 5

Den kanadiske kuratoren, kunstkritikeren og forfatteren John K. Grande er på norgesbesøk i januar og vi benytter anledningen til å invitere ham å holde foredrag hos oss i Billedhoggerforeningen.
Grandes faglige fokus er på kunst og økologi og «Ephemeral Art» - naturelementer i kunst. I denne sammenhengen har han de siste årene fungert som kurator for en rekke internasjonale prosjekter. Han har flere bokutgivelser bak seg.

Samme kveld, og i relasjon til tematikken, vil også billedkunstneren og NBF-medlemmet Anna Widén presenterer egne kunstprosjekter.

Anna Widén kommer opprinnelig fra Sverige og er nå bosatt i Gran på Hadeland.
Hun arbeider hovedsakelig med skulpturelle installasjoner, samt foto og video. Hun beskrives ofte som en nyskapende kunstner med evne til å forene tilsynelatende uforenelige verdener i et eget visuelt uttrykk.

Hun har gjort en rekke arbeider innenfor retningen stedskunst og landart. Flere av hennes arbeider preges av natur-materialer og visuelt sterke bilder som berører og peker på det ukjente i det kjente, det som tilsynelatende ikke er synlig. Widén har sin utdanning fra Statens Håndverks- og Kunstindustriskole i Oslo (2000). I 2008 deltok hun på NBFs utstilling "Figurasjoner" og i 2013 viste hun en utstilling på Prosjektrom Carl Berner.

View Event →
6:30 PM18:30
nbf

Velkommen til Medlemskveld!

10. Juni kl 18.30
I Billedhoggerforeningens hus i Hekkveien 5.

Program:
kl 18.30
Mat og mingling
Skulpturkontoret disker opp med rimelig servering fra kl 18.30 og baren er fylt opp.

kl 19:00
"IT-fremtiden blir tredimensjonal - hvilke muligheter gir det kunstnere?"
Eirk Newth vil gi oss et foredrag om den fremtiden som allerede er her for mange av våre medlemmer. Spørsmål og refleksjon etter hans innlegg.

Eirik Newth (f. 1964) er utdannet cand. scient med hovedfag i teoretisk astrofysikk, og har 1990 siden utgitt 23 bøker som tilsammen er utkommet på 20 språk. Han har vært spaltist i VG og Aftenposten og brukes ofte som kommentator i massemedia angår fremtidsforskning og digital kulturpolitikk. Idag lever han hovedsaklig av å forelese og skrive om fremtiden, deler hus på Tøyen med bl.a. to roboter og syns det er minst én for lite.

View Event →