Norsk Billedhoggerforening

Medlemsmøte I Billedhoggerforeningen

E-post Skriv ut PDF
vietnamTorsdag 20. oktober 2011 kl 19.00

Billedhoggere benytter seg i dag i økende grad av internasjonale verksteder for å fullføre sine verk. NBF ønsker i en serie medlemsmøter å sette søkelys på billedhoggerverksteder, produksjonsteder og faglig kompetanse i ulike land. Det vil på møtene bli utvekslet erfaringer, muligheter og problemstillinger på området. I tillegg vil det være rom for meningsutvekslinger og egne erfaringer knyttet til temaet.
Første land ut er VIETNAM

Det har nettopp vært avholdt konkurranse om minnesmerke over Norges hjelp til Vietnamesiske båtflyktninger.
Konkurransen ble vunnet av Thor Sandborg med sitt utkast "Sjøblomst".

Øyvind Storbækken fikk i 2003 finansielle støtte fra Norad til å bygge opp et steinhoggerverksted ved marmorfjellene utenfor byen Danang i Vietnam. Lokale steinhoggere ble trent i modellering, kopiering, forstørring, og avansert steinhogging i tillegg til engelsk undervisning.
Flere av NBFs medlemmer har vært i Vietnam på arbeidsopphold hos steinhoggerne i Danang.
På medlemsmøte den 20. oktober vil Øyvind Storbækken komme og fortelle oss om "Steinprosjektet" i Vietnam, hvordan det hele ble til og hvordan det er å bo og arbeide i Danang.
Det vil bli vist bilder fra verkstedet og området rundt Danang.

Vi håper på en hyggelig sosial medlemskveld, og det vil bli muligheter for å få seg litt å spise og drikke.

Hilsen styret.

Kontakttider:
Mandag-fredag 9.30-15.00

Adresse:

Hekkveien 5

Kontakt:

e-post: [email protected]
Andre nettsteder med NBF:

Norsk Billedhoggerforening

Newsflash

Frist for å søke medlemskap i NBF er 1. april og 1. oktober!